ترجیحات ویژگی تلفن همراه، رضایت مندی مشتری و قصد خرید مجدد در میان کاربران مرد
Mobile phone feature preferences, customer satisfaction and repurchase intent among male users
تاریخ: ۲۰۱۱
پایگاه: الزویر
نام مجله: Australasian Marketing Journal
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۹
تعداد صفحات فارسی: ۱۸
کد: ۱۰۳۲۶
چکیده فارسی
با وجود این حقیقت که تحقیقات زیادی در مورد ترجیحات ویژگی تلفن همراه صورت گرفته است، به نظر میرسد که فقدان مطالعه در مورد رابطهی بین ترجیحات ویژگی و رابطهی آنها با رضایتمندی مشتری و قصد خرید مجدد وجود دارد. از این رو هدف این مقاله بررسی ترجیحات ویژگی تلفن همراه بین پاسخگویان مرد در فنلاند است. بعلاوه در ارتباط بااین مفهومسازی از ترجیحات ویژگی، رابطهشان با رضایت مندی مشتری و قصد خرید مجدد تلفن همراه مطالعه شده است. نتایج حاکی از آن است که باتری یا زمان مکالمه مهمترین ویژگی برای پاسخگویان است. پاسخگویان استنباط کردند که شش عامل منطقی بین ترجیحات ویژگی وجود دارد که عبارتند از: کارکرد تجاری، نقش حمایتی، زیبایی شناختی + طراحی، بخشها + فرآیندها، استحکام، صداها (آهنگها) + بازیها. سه عامل اول با رضایتمندی مشتری در ارتباط است، و تنها کارکرد تجاری با قصد خرید مجدد ارتباط دارد. در انتها رابطهی بین رضایتمندی مشتری و قصد خرید مجدد بررسی شده است، و مقایسههایی با مطالعات مشابه انجام و محدودیتها و مفاهیم مدیریتی بحث شده است.
چکیده انگلیسی
Despite the fact that there is a plethora of research regarding the mobile phone feature preferences, there appears to be lack of research regarding the relationship between the feature preferences and their relationship between customer satisfaction and repurchase intent. Therefore the objective of this research is to investigate the mobile phone feature preferences among male respondents in Finland. In conjunction with this the conceptualization of the feature preferences is studied as well as their relationship to customer satisfaction and repurchase intent of the mobile phone. The results indicate that battery/talk time is the most important feature for the respondents. The respondents perceive there to be six logical factors among the feature preferences as follows: business functionality, support functions, aesthetics + design, parts + processes, solidity, and tones + games. The first three correlate with customer satisfaction, and only the business functionality factor correlates with repurchase intent. Finally the relationship between customer satisfaction and repurchase intent is investigated, and comparisons to similar studies are made. Limitations and managerial implications are discussed
مشخصات استنادی
Haverila, M. (2011). Mobile phone feature preferences, customer satisfaction and repurchase intent among male users. Australasian Marketing Journal (AMJ), 19(4), 238-246
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله ترجیحات ویژگی تلفن همراه، رضایت مندی مشتری و قصد خرید مجدد در میان کاربران مرد
مقاله “ترجیحات ویژگی تلفن همراه، رضایت مندی مشتری و قصد خرید مجدد در میان کاربران مرد” در سال ۲۰۱۱ در مجله Australasian Marketing Journal چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله رابطهی بین ترجیحات ویژگی و رابطهی آنها با رضایتمندی مشتری و قصد خرید مجدد مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۵ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.