استفاده از روان شناسی مثبت در فعالیت آموزشی

The application of positive psychology in the practice of education

تاریخ: ۲۰۱۴

پایگاه: Springer

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Springer Plus

قیمت: ۲۵۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۷

تعداد صفحات فارسی: ۱۲

کد: ۶۰۰۲۳

چکیده فارسی

هدف این مطالعه ارائه راهکاری برای استفاده احتمالی از روان شناسی مثبت نگر که یک رویکرد جالب و نوید بخش در زمینه روان شناسی است، در آموزش است. به این دلیل که منشاء و طرح حیطه این پروژه به ۱۰ سال پیش بر می‌گردد. روند نشان داده شده است و سوال مقطعی که در این زمینه بررسی می‌شود در خصوص رابطه بین روان شناسی مثبت نگر و آموزش است به ویژه در خصوص پتانسیل رابطه نقاط قوی خوانده می‌شود. موسس و حمایت کنندگان روان شناسی مثبت تلاش می‌کنند در درمان و زمینه‌های سازماندهی و آموزش شرکت نمایند. در متن زیر برخی مفاهیم های انتخاب شده از روان شناسی مثبت نگر و مثال‌های مرتبط در استفاده عملی مطرح شده‌اند و اقدامات مثبت و برنامه‌های مداخله در حیطه آموزش توصیف شده است.

چکیده انگلیسی

The purpose of the study is to present the possibility of the application in the field of education this highly interesting and promising trend in the psychology which is the positive psychology. For this reason the origins as well as an outline of the interest scope of this relatively recent, dating back only over 10 years, trend are shown. A crucial question has become in this context the examination of the relationship between the positive psychology and the education, particularly regarding the potential linked to the prospect of the so called strong points”. The founding fathers as well as the supporters of the positive psychology try to propagate it in the therapy and in the fields of organization and education. In the following text some selected concepts of the positive psychology and the corresponding examples of their practical use in the form of the so called positive prevention and intervention programs in the domain of education are described

مشخصات استنادی

Pluskota, A. (2014). The application of positive psychology in the practice of education. SpringerPlus, 3(1), 147

دانلود اصل مقاله

10002icon

ویژگی‌های مقاله استفاده از روان شناسی مثبت در فعالیت آموزشی

مقاله “استفاده از روان شناسی مثبت در فعالیت آموزشی” در سال ۲۰۱۴ در مجله Springer Plus چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی Springer نمایه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *