توسعه راهبرد سازمانی در مدیریت مسیر توزیع با کمک AHPفازی و TOPSIS فازی و طبقه بندی شده
Organizational strategy development in distribution channel management using fuzzy AHP and hierarchical fuzzy TOPSIS
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: Expert Systems with Applications
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۲۰
تعداد صفحات فارسی: ۴۵
کد: ۴۰۰۸۶
چکیده فارسی
مدیریت مسیر توزیع نه تنها دارای مسیرهای توزیع است بلکه در واقع مشکلترین مرحله مدیریت توزیع پس از این انتخاب آغاز میشود. تعیین راهبرد سازماندهی مناسب جهت مدیریت مسیر توزیع مانند مسئله نگرانکنندهای برای متخصصان و دانشگاهیان رشته بازاریابی دراین مرحله است. دراین مطالعه راهبرد سازماندهی مدیریت مسیر توزیع با کمک روند طبقهبندی تحلیلی فازی FAHP و TOPSIS فازی و طبقهبندی شده HFTOPSIS برای شرکت تولیدکننده روغنهای گیاهی – خوراکی فعال در ترکیه توسعه مییابد. این شرکت محصولات خود را در سراسرکشور توزیع میکند. بعلت ساختار پیچیده شبکه توزیع، شرکت مایل به تصمیمگیری در مورد راهبرد سازمان برای مدیریت مسیرهای توزیع است. دراین مقاله روشهای FAHP و HFTOPSIS برای ارزیابی و انتخاب درمیان ۵ مدل راهبرد سازمان برای مدیریت مسیر توزیع تولیدکننده روغن گیاهی ارائه شدهاند. مدلهای پیشنهادی شامل عوامل تعیینکننده مدیریت مسیر توزیع برای صنعت روغن گیاهی خوراکی میشوند؛ مشخصات مشتری، اطمینان توزیعکننده، موقعیت رقبا در بازار، چشمانداز مدیریتی و مالی. با کمک FAHP و HFTOPSIS، راهبرد ترکیبی KBS که دارای بیشترین مقدار شاخص مطلوبیت پس از ارزیابی در میان ۵ گزینه است بشکل بهترین گزینه یافت میشود. پس مورد شرکت تولیدکننده روغن گیاهی درک اهمیت توسعه راهبرد سازمان را به روش بهتری برای محققان و متخصصان در مدیریت مسیر از منظر کاربردی ارائه میکند.
چکیده انگلیسی
Distribution channel management not only consists of choosing distribution channels. In fact, probably the most difficult phase of the distribution management starts after this choice. Determining an appropriate organization strategy for distribution channel management is like a problem of concern to marketing practitioners and academics as well in this phase. In this study, the organization strategy of distribution channel management is developed using fuzzy analytic hierarchy process (FAHP) and hierarchical fuzzy TOPSIS (HFTOPSIS) for an edible-vegetable oils manufacturer firm operating in Turkey. The company distributes its products all over the country. Due to the complex structure of the distribution network, the company wants to decide the organization strategy to manage the distribution channels. In this paper, the methods of FAHP and HFTOPSIS for evaluating and selecting among the five organization strategy models for distribution channel management of vegetable oil manufacturer have been presented. The proposed models include determinants of distribution channel management for edible-vegetable oil industry; (i) customer profile, (ii) distributor reliability, (iii) the position of competitors in market, and (iv) managerial and financial perspective. Using FAHP and HFTOPSIS, hybrid based strategy (KBS), which has the greatest desirability index value after the evaluation among the five alternatives is found as the best choice. Thus, the case of the vegetable oil manufacturer company provides the researchers and practitioners to understand in a better way the importance of developing organization strategy in channel management from a practical point of view
مشخصات استنادی
Paksoy, T., Pehlivan, N. Y., & Kahraman, C. (2012). Organizational strategy development in distribution channel management using fuzzy AHP and hierarchical fuzzy TOPSIS. Expert Systems with Applications, 39(3), 2822-2841
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله توسعه راهبرد سازمانی در مدیریت مسیر توزیع با کمک AHPفازی و TOPSIS فازی و طبقه بندی شده
مقاله “توسعه راهبرد سازمانی در مدیریت مسیر توزیع با کمک AHPفازی و TOPSIS فازی و طبقه بندی شده” در سال ۲۰۱۲ در مجله Expert Systems with Applications چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی طبقهبندی تحلیلی فازی FAHP و TOPSIS فازی و طبقهبندی شده HFTOPSIS و راهبرد ترکیبی KBS پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۴۶ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.