یک رویکرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (Fuzzy-AHP) برای الویت بندی گزینه های رضایت مشتری جهت برنامه ریزی برای رسیدن به هدف توسعه محصول خودرو
A fuzzy-AHP approach to prioritization of CS attributes in target planning for automotive product development
تاریخ: ۲۰۱۰
پایگاه: الزویر
نام مجله: Expert Systems with Applications
قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲
تعداد صفحات فارسی: ۳۲
کد: ۴۰۰۷۲
چکیده فارسی
درک نیازهای مشتری و ترکیب آنها با طراحی خودرو اولین مرحله از توسعه محصول (PD) خودرو میباشد. هرچند، کمبود دادههای کمی و رابطههای تعریف نشده بین گزینهها در توسعه مدل کمی تجزیه و تحلیل گزینههای رضایت مشتری مشکل ایجاد میکند. هنگامی که پژوهشگران و محققان موفقیت مهمی در روشهای در حال توسعه مانند بهبود عملکرد کیفیت (QFD) – صدای مشتریان را ضبط میکرد – و مدلهای ریاضی – برای انتخاب گزینههای طراحی و مهندسی- دست یافتند، الویتهای اندکی که عبارتند از رضایت مشتری، برنامهریزی هدف را جهت بهبود کیفیت هدایت میکند و الویتبندی گزینههای رضایت مشتری برای برنامهریزی هدف در مراحل قبلی وجود دارد. در این مقاله تئوری فرآیند تحلیل ساسله مراتبی مبتنی بر منطق فازی چهارچوبی برای الویتبندی گزینههای رضایت مشتری در برنامهریزی هدف ارائه میدهد. علاوه بر این، بر خلاف مقالههای بهبود عملکرد کیفیت قبل (QFD)، ما طیف گستردهای از عوامل فنی و راهبردی تشخیص میزان اهمیت را بررسی میکنیم. در برنامهریزی هدف پس از شناسایی شکاف در سطح فعلی رضایت مشتری این میزانهای اهمیت گنجانیده میشوند. یک مثال از صنعت خودرو برای نشان دادن کارآیی روش پیشنهادی ارائه شده است. این چارچوب در اکسل اجرا شده است به طوری که شرکتهای صنعتی میتوانند براحتی با مقدار کمی آموزش و بدون صرف هزینه اضافی جهت تهیه نرم افزار از آن استفاده کنند.
چکیده انگلیسی
Understanding customer requirements and incorporating them into the conceptual vehicle design is the first step of automotive product development (PD). However, lack of quantitative data and undefined relationships between the attributes makes it difficult to develop a quantitative model for analyzing subjective customer satisfaction (CS) attributes. While researchers and practitioners have accomplished a significant success in terms of developing tool such as quality function deployment (QFD) to capture the voice of customers, and mathematical models for selecting engineering design alternatives, there is limited precedence in terms of prior works on customer satisfaction driven quality improvement target planning and prioritization of customer satisfaction attributes for target planning. This paper presents a fuzzy set theory based analytic hierarchy process (fuzzy-AHP) framework for prioritizing CS attributes in target planning. Furthermore, unlike prior QFD papers, we consider a broad range of strategic and tactical factors for determining the weights. These weights are then incorporated into target planning by identifying the gap in the current CS level. A case example from automotive industry is presented to demonstrate efficacy of the proposed methodology. The framework has been implemented on MS Excel® so that the industry can easily adopt it with limited amount of training and at no additional software cost
مشخصات استنادی
Nepal, B., Yadav, O. P., & Murat, A. (2010). A fuzzy-AHP approach to prioritization of CS attributes in target planning for automotive product development. Expert Systems with Applications, 37(10), 6775-6786
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله یک رویکرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (Fuzzy-AHP) برای الویت بندی گزینه های رضایت مشتری جهت برنامه ریزی برای رسیدن به هدف توسعه محصول خودرو
مقاله “یک رویکرد فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (Fuzzy-AHP) برای الویت بندی گزینه های رضایت مشتری جهت برنامه ریزی برای رسیدن به هدف توسعه محصول خودرو” در سال ۲۰۱۰ در مجله Expert Systems with Applications چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی روش بهبود عملکرد کیفیت (QFD)، فرآیند تحلیل ساسله مراتبی مبتنی بر منطق فازی و الویتبندی گزینههای رضایت مشتری در برنامهریزی هدف پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۵۸ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.