مدل MCDM پیوندی جدید برای ترکیب DANP با VIKOR به منظور بهبود تجارت فروشگاه های الکترونیکی
A new hybrid MCDM model combining DANP with VIKOR to improve e-store business
تاریخ: ۲۰۱۳
پایگاه: الزویر
نام مجله: Knowledge-Based Systems
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴
تعداد صفحات فارسی: ۳۳
کد: ۴۰۰۴۴
چکیده فارسی
بسیاری از مشتریان محصولات و خدمات خود را از طریق فروشگاههای الکترونیکی تهیه میکنند. چون مدیر فروشگاه الکترونیکی مسئولیت تخصیص منابع مختلف را بر عهده دارد، امری اساسی خواهد بود که آنها رفتارهای خرید مصرف کننده را درک کرده تا بهترین ارزش ممکن را برای بازدیدکنندگان از وب سایت تأمین نمایند. بنابراین هدف این مقاله تأکید بر ارزیابی و بهبود استراتژی برای کاهش شکاف در رضایتمندی مشتری در اثر بههم وابستگی و مسائل بازخوردی در میان ابعاد و معیارها برای دستیابی به سطح آرمانی میباشد. در این جا مدل تصمیم گیری چندویژگی (MADM) ترکیبی جدیدی را مطرح میکنیم که روشهای آزمونی تصمیمگیری و آزمایشگاه ارزشیابی (DEMATEL)، فرایند شبکه تحلیلی مبتنی بر DEMATEL و(VIšekriterijumsko KOmpromisno Rangiranje (VIKOR را با هم ترکیب کرده تا این مسئله ها را حل کند. بعد سه مورد واقعی برای نشان دادن این که چگونه مدل پیوندی جدید تصمیمگیری چندویژگی (MADM) میتواند تجارت فروشگاه الکترونیکی را بهبود بخشد، مورد استفاده قرار میگیرد. این نتایج میتوانند درک مبتنی بر دانش را در مورد نحوه ارائه استراتژیهای بازاریابی تأمین نمایند که شکافهای عملکردی ابعاد و معیارها را به منظور تأمین نیازهای مشتری و ترغیب آنها به خرید بیشتر کاهش میدهد.
چکیده انگلیسی
Many consumers today buy products and services from e-stores. Because e-store managers are responsible for allocating different resources, it is essential that they understand consumers’ shopping behaviour to provide the best possible value for visitors to their websites. Therefore, the purpose of this article is to focus on assessing and improving strategies to reduce the gaps in customer satisfaction caused by interdependence and feedback problems among dimensions and criteria to achieve the aspiration level. We propose a new hybrid Multiple Attribute Decision Making (MADM) model, combining the Decision Making Trial and Evaluation Laboratory (DEMATEL), DEMATEL-based Analytic Network Process (DANP), and VIšekriterijumsko KOmpromisno Rangiranje (VIKOR) methods to solve these problems. Then, three real cases are used to illustrate how the proposed new hybrid Multiple Criteria Decision-Making (MCDM) model improves e-store business. These results can provide e-store managers with a knowledge-based understanding of how to create marketing strategies that reduce the performance gaps of dimensions and criteria to satisfy consumers’ needs and encourage customers to purchase more
مشخصات استنادی
Chiu, W. Y., Tzeng, G. H., & Li, H. L. (2013). A new hybrid MCDM model combining DANP with VIKOR to improve e-store business. Knowledge-Based Systems, 37, 48-61
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله مدل MCDM پیوندی جدید برای ترکیب DANP با VIKOR به منظور بهبود تجارت فروشگاه های الکترونیکی
مقاله “مدل MCDM پیوندی جدید برای ترکیب DANP با VIKOR به منظور بهبود تجارت فروشگاه های الکترونیکی” در سال ۲۰۱۳ در مجله Knowledge-Based Systems چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی رزیابی و بهبود استراتژی برای کاهش شکاف در رضایتمندی مشتری در اثر بههم وابستگی و مسائل بازخوردی در میان ابعاد و معیارها برای دستیابی به سطح آرمانی، مدل تصمیم گیری چندویژگی (MADM) ترکیبی و فرایند شبکه تحلیلی مبتنی برDEMATEL پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳۷ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.