ارزیابی اعتبار ساختارهای ارزش ویژه برند
Assessing the validity of brand equity constructs
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: Australasian Marketing Journal
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۶
تعداد صفحات فارسی: ۱۴
کد: ۱۰۳۲۵
چکیده فارسی
این مقاله اعتبار داخلی و خارجی چارچوب ارزش ویژه برند اردم و سویت (۱۹۹۸) را با استفاده از دو رویکرد مدل سازی اندازهگیری یعنی روش جدید مقیاسگذاری بهترین – بدترین (BWS) (فین و لوویر، ۱۹۹۲: مارلی و لوویر، ۲۰۰۵) و روش قدیمیتر تحلیل عامل تأییدی (CFA)، میآزماید. دادهها از بخشهای خدمات بانکی و موبایل استرالیا جمعآوری شدهاند. ما مدلهای اندازهگیری به دست آمده از BWS بهبود یاقته مدلهای برپایه CSA از ردهبندی داده در پیشبینی انتخابهای بیان شده و برند واقعی را یافتیم. نتایج بر دانشگاهیان و دست اندرکاران در اندازهگیری ارزش ویژه برند و مدیریت دلالت داشت.
چکیده انگلیسی
This paper tests both the internal and external validity of the Erdem and Swait (1998) brand equity framework using two measurement modelling approaches, namely the relatively new Best-Worst scaling (BWS) method ( and ) and the more traditional confirmatory factor analysis (CFA) method. Data were collected from the Australian banking and mobile services sectors. We find the measurement models derived from BWS outperformed the models based on CFA of the rating data in predicting both stated and real brand choices. The findings have implications for both academics and practitioners in brand equity measurement and management
مشخصات استنادی
Menictas, C., Wang, P. Z., & Louviere, J. J. (2012). Assessing the validity of brand equity constructs. Australasian Marketing Journal (AMJ), 20(1), 3-8.
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله ارزیابی اعتبار ساختارهای ارزش ویژه برند
مقاله “ارزیابی اعتبار ساختارهای ارزش ویژه برند” در سال ۲۰۱۲ در مجله Australasian Marketing Journal چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله اعتبار داخلی و خارجی چارچوب ارزش ویژه برند، مقیاسگذاری بهترین – بدترین (BWS) و روش تحلیل عامل تأییدی (CFA) مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۷ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.