مکانیسم های اجرای تصمیم گیری در نظارت فناوری اطلاعات: مدیریت ارتباط با مشتریان
Decision execution mechanisms of IT governance: The CRM case
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: International Journal of Information Management
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱
تعداد صفحات فارسی: ۲۰
کد: ۱۰۳۰۵
چکیده فارسی
این تحقیق با بهرهگیری از پیشینه تحقیق حوزهی نظارت IT و تئوری ساختاری همانندسازی فناوری اقدام به توسعهی یک مدل مفهومی برای بررسی مکانیسمهای اجرایی تصمیمگیری در حوزهی مدیریت IT در مراحل بعد از پذیرش CRM نموده است که از آن جمله میتوان به کاربرد CRM، اثرات آن بر روی فرآیندهای تجاری و نیز اثرات آن بر روی عملکرد شرکت اشاره کرد. در عین حال که پیشینه تحقیق عمدتاً به اشکال و احتمالات ساختارهای نظارتی IT برای تصمیمگیری میپردازد، ما بر جنبهی اجرای تصمیم نیز در مکانیسمهای نظارتی IT تمرکز میکنیم که عبارت از نقش مدیریت رده بالا، مدیران تجاری و مدیران IT در مراحل بعد از پذیرش انتشار فناوری و نیز چگونگی حفظ مؤثر این گروهها برای نقش اختصاصیشان میباشد. ما مکانیسمهای اجرای تصمیم را در حوزهی نظارتی IT در دو بُعد تصور نمودیم: طرفداری عمودی شرکت از مدیریت رده بالا و هماهنگ سازی افقی مدیران تجاری و IT . چنین قلمداد میشود که مکانیسمهای اجرای تصمیمات موجب تسهیل کاربرد CRM و ارزشمندی این روال میشوند. ما اقدام به تحلیل یک گروه دادهای از ۸۲ شرکت چینی برای بررسی مدل و فرضیههای مربوط به آن نمودیم. نتایجی که به دست آوردیم، نشانگر آن بودند که: (۱) مکانیسمهای اجرای تصمیم شامل هم حمایت عمودی و هم هماهنگسازی افقی دارای مشارکت عمده در سه مرحلهی پخش CRM میباشد، (۲) حمایت عمودی دارای اثرات چشمگیری بر روی کاربرد CRM و سود عملکردی شرکت نسبت به هماهنگسازی افقی است که دارای اثرات بیشتری بر روی منافع فرآیند است،(۳) کاربرد CRM ایجاد منافع عملیاتی و استراتژیک را در فرآیندهای تجاری مشتریمدار به دنبال دارد که موجب بهبود بیش از پیش عملکرد شرکت میشود. این یافتهها دارای نتایج مهمی برای درک چگونگی شکلگیری انتشار فناوریCRM توسط نظارت IT میباشد.
چکیده انگلیسی
Employing the literature on IT governance and the structuration theory of technology assimilation, this research develops a conceptual model to examine decision execution mechanisms of IT governance in post-adoption stages of CRM diffusion, i.e. CRM use, impacts on business processes, and impacts on firm performance. While the literature mainly addresses the forms and contingencies of IT governance structures for decision making, we focus on IT governance mechanisms for decision execution, that is, the role of top management, business managers and IT managers in post-adoption stages of technology diffusion and how these groups are held accountable for their role. We conceptualize decision execution mechanisms of IT governance as including two dimensions: vertical advocacy from top management and horizontal coordination between business and IT managers. Decision execution mechanisms are assumed to facilitate CRM use and value creation. We analyze a dataset of 82 Chinese firms to examine the model and associated hypotheses. Our results show that: (1) decision execution mechanisms, including both vertical advocacy and horizontal coordination, significantly contribute to the three stages of CRM diffusion; (2) vertical advocacy has a notably greater effect on CRM use and firm performance gains than horizontal coordination, which has a greater effect on process gains. (3) CRM use creates operational and strategic benefits in customer-oriented business processes, which further improves firm performance. These findings have important implications for understanding how IT governance shapes the diffusion of CRM technology
مشخصات استنادی
Dong, S. (2012). Decision execution mechanisms of IT governance: The CRM case. International Journal of Information Management, 32(2), 147-157
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله مکانیسم های اجرای تصمیم گیری در نظارت فناوری اطلاعات: مدیریت ارتباط با مشتریان
مقاله “مکانیسم های اجرای تصمیم گیری در نظارت فناوری اطلاعات: مدیریت ارتباط با مشتریان” در سال ۲۰۱۲ در مجله International Journal of Information Management چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله حوزهی نظارت IT و تئوری ساختاری همانندسازی فناوری و تسهیل کاربرد CRM و طرفداری عمودی شرکت از مدیریت رده بالا و هماهنگ سازی افقی مدیران تجاری و IT مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۲ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.