تأثیر شرایط رقابتی برتازه واردان بازارهای جدید در صنعت هتل داری استانبول: تجزیه و تحلیل با استفاده از مدل پنج نیروی موقعیت رقابتی مایکل پورتر
The Impact of Competition Conditions on New Market Entrants in Istanbul Hotel Industry: An Analyse by Using Five Forces of Competitive Position Model of M. Porter
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: Procedia-Social and Behavioral Sciences
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰
تعداد صفحات فارسی: ۱۶
کد: ۱۰۳۰۴
چکیده فارسی
در تحقیقات اعلام شده است که حدود ۲۵ میلیون نفر از سراسر جهان در جنبش صنعت گردشگری در سال ۱۹۵۰ حضور داشتند، پس از ۶۰ سال، این مقدار به ۹۰۰ میلیون نفر افزایش یافت. در این تغییر، همچنین درآمد حاصل از صنعت گردشگری در جهان از ۲٫۱ میلیارد دلار تا ۹۴۰ میلیارد دلار در طول این ۶۰ سال افزایش یافته است. با توجه به پیشبینی گردشگری سازمان تجارت جهانی (WTO) تعداد گردشگران به ۱٫۸ میلیارد نفر و درآمد به ۲ تریلیون دلار در سراسر جهان (wto.org) افزایش مییابد. علاوه بر این پیشبینی، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) ابراز نمود که ترکیه یکی از رو به رشدترین مقصدهای گردشگری در جهان خواهد بود (wttc.org). هنگامی که صنعت گردشگری ترکیه را از این نقطه نظر مورد ارزیابی قرار میدهیم، برای به دست آوردن حداکثر سود ممکن از این وضعیت در آینده و رسیدن به مزیت رقابتی در مقابل رقبای دیگر، صنعت گردشگری ترکیه نیاز به توسعه با سرمایهگذاریهای جدید و تحقق آنها دارد و موفقیت سرمایهگذاریهای جدید در یک صنعت با موانعی که در آن صنعت برای تازه واردان وجود دارد مرتبط است. بنابراین در این مطالعه، در دسترس بودن صنعت گردشگری استانبول برای تازهواردان با مصاحبه با ۳۶ مدیر شرکتهای هتل در استانبول تعیین خواهد شد. پرسشهای مصاحبه، با در نظر گرفتن مدل موقعیت رقابتی پورتر فراهم شده است.
چکیده انگلیسی
It is stated in the literature that about 25 million people attended in tourism movement in 1950 throughout the world, after the following 60 years this quantity has increased to 900 million people. In this parallelism, also the income of tourism industry has increased from 2,1 billion USD to 940 billion USD during the same 60 years in world wide. According to the tourism forecast of World Trade Organization (WTO) the number of tourists will increase to 1,8 billion people and the income will increase to 2 trillion USD in world wide (wto.org). Addition to this forecast, World Travel and Tourism Council (WTTC) indicated that Turkey will be one of the most growing tourism destinations in the world (wttc.org). When it is thought on the point of these assessments, to get profit as much as possible from this future situation and to have competitive advantage versus the other competitors; Turkish Tourism Industry needs to be developed with new invesments and the realization and the success of new invesments in an industry is related with the barriers of that industry for the new entrants. So in this study the availability of İstanbul Tourism Industry for new entrats was tried to be determined by making interwiews with the 36 managers of the hotel companies in İstanbul. The questions of interviews were prepared as depending on the Competitive Position Model of Porte
مشخصات استنادی
Uçmak, F., & Arslan, C. (2012). The Impact of Competition Conditions on New Market Entrants in Istanbul Hotel Industry: An Analyse by Using Five Forces of Competitive Position Model of M. Porter. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 58, 1037-1046
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله تأثیر شرایط رقابتی برتازه واردان بازارهای جدید در صنعت هتل داری استانبول: تجزیه و تحلیل با استفاده از مدل پنج نیروی موقعیت رقابتی مایکل پورتر
مقاله “تأثیر شرایط رقابتی برتازه واردان بازارهای جدید در صنعت هتل داری استانبول: تجزیه و تحلیل با استفاده از مدل پنج نیروی موقعیت رقابتی مایکل پورتر” در سال ۲۰۱۲ در مجله Procedia-Social and Behavioral Sciences چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مطالعه، در دسترس بودن صنعت گردشگری استانبول برای تازه واردان با مصاحبه با ۳۶ مدیر شرکتهای هتل در استانبول تعیین شده است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.