نوآوری در مدیریت بازار با بکارگیری هوش تجاری: معرفی چارچوب پیشنهادی
Innovation in market management by utilizing business intelligence: introducing proposed framework
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: Procedia-Social and Behavioral Sciences
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۸
تعداد صفحات فارسی: ۱۱
کد: ۱۰۱۹۶
چکیده فارسی
امروزه، سازمان تجاری برای اینکه قادر باشد در مواجهه با تغییرات متنوع بازار پایدار بماند و در نهایت قادر به مدیریت بازار باشد، نیاز به تجزیه و تحلیل بازار دارد. برای این منظور، سازمان باید فرآیندهای کسب و کار خود را با استفاده از فنآوریهای مدرن که هوش تجاری (BI) نامیده میشود، بهروزرسانی نماید. در این مقاله در کنار معرفی فرایندهای مدیریت بازار، ضرورت قابل توجه نوآوری و خلاقیت در این فرایندها برای رقابت در تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر این، تعاریف هوش تجاری از نقطه نظر نویسندگان مختلف و اصول و ویژگیهای هوش تجاری بیان میشود. سپس چارچوب پیشنهادی با توجه به ابعاد متنوع و کارکردهای هوش تجاری برای تقویت ویژگیهای سازمان در جهت دستیابی به رویکرد هوش تجاری و دستیابی به منافع آن در روند کسب و کار معرفی میشود. افزایش توسعه حوزه تجاری، حضور مترقی و مبتنی بر هدف در محیط بینالمللی و کارایی سازمان؛ برخی از کارکردهای کلیدی هستند که در ادامه مورد بحث قرار میگیرند. هدف از این مقاله معرفی چارچوب عملی برای کمک به سازمانها در جهت هدایت اهداف خود نسبت به هوش میباشد، که آن باعث میشود سازمانها درک صحیح و به موقعی از وضعیت بازار به دست آورند
چکیده انگلیسی
Nowadays, business organization needs to analyze market so that be able to stay stable in facing market variant changes and eventually to be able to handle market management. For this purpose, organization should update their business processes by utilizing modern technologies which this is called business intelligence (BI). In this paper while introducing market management processes, significant necessity of innovation and creativity in these processes for competing in current global trading is discussed. Furthermore, BI definitions from different authors’ point of view and BI principles and characteristics is addressed. Then the proposed framework is introduced with consideration to variant dimensions and functions of BI to furnish organization characteristics toward acquiring BI approach and derived benefits from it in business trend. Business area development, progressive and goal-based presence in international environment, and organization efficiency increase are some of few key functions that is argued in continue. Purpose of this paper is introducing practical framework to help organizations in direction of their goals toward BI, which it caused they acquire correct and well-timed understanding from market condition
مشخصات استنادی
Bahrami, M., Arabzad, S. M., & Ghorbani, M. (2012). Innovation in market management by utilizing business intelligence: introducing proposed framework. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 41, 160-167
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله نوآوری در مدیریت بازار با بکارگیری هوش تجاری: معرفی چارچوب پیشنهادی
مقاله “نوآوری در مدیریت بازار با بکارگیری هوش تجاری: معرفی چارچوب پیشنهادی” در سال ۲۰۱۲ در مجله Procedia-Social and Behavioral Sciences چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله فرآیندهای کسب و کار و هوش تجاری و فرایندهای مدیریت بازار، ضرورت قابل توجه نوآوری و خلاقیت در این فرایندها برای رقابت در تجارت جهانی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۷ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.