استراتژی آمیخته محصول و انعطاف پذیری تولیدی
Product mix strategy and manufacturing flexibility
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: Journal of Manufacturing Systems
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱
تعداد صفحات فارسی: ۱۲
کد: ۱۰۱۹۵
چکیده فارسی
صنایع تولیدی امروزه با شرایطی آشفته و متغیر و با افزایش سفارشیسازی و پیچیدگی رو به رو شده است. بنابراین هرگونه راهکار سرمایهگذاری برای تجارتی پویا و استفاده از بودجهای محدود باید به این مشکلات رسیدگی نماید. به همین دلیل است که شرکتهای تجاری مرتباً در حال رقابت میباشند. نویسندگان این مقاله مدل انتخابی را برای حمایت از مؤسسات تجاری پیشنهاد میدهند تا این شرکتها بتوانند تصمیمات مهمی را، به خصوص آن دسته از تصمیماتی که منجربه کسب ابزار جدید میباشند، را در نظر گرفته تا بدین وسیله انعطافپذیری تولیدی را برای ساخت محصولات استاندارد و سفارشی افزایش دهند. این مقاله تا حدودی بر اساس تجربهای واقعی مرتبط با ویژگیهای رهبری تکنولوژی تولید در یک شرکت صنعتی میباشد که با مشخصههای آمیخته محصول مطابقت مینماید. انگیزه اصلی نویسندگان این مقاله طرح راهکاری برای تقاضاهای شرکتها مبنی بر برطرف نمودن نیازهای خاص مشتری و پاسخ سریع به درخواستهای مبهم آنها است. هدف ما از استفاده از تئوریهای مالی، مدیریت تولید و مدیریت ارائه محصول، نتیجهگیری تفاوت آشکار میان ارزیابی تکنولوژی انتخابی و ارزش بالقوه مربوط به تطبیق آمیخته محصول است که قادر است تا بیشترین میزان بازگشت سرمایه را عرضه نماید. ما به مشکلاتی که مرتبط با سیستم تولید استاندارد و سفارشی است پرداخته و همچنین به اقدام به سرمایهگذاری بر گروهی از منابع که این موضوع را توانمند میسازد اشاره میکنیم.
چکیده انگلیسی
The manufacturing industry is facing a turbulent and constantly changing environment, with growing complexity and high levels of customisation. Any investment solution should address these problems for a dynamic market and within limited budget boundaries, so that companies try to remain competitive. The authors propose a real options model to support firms making important investment decisions, specifically decisions associated with the acquisition of new equipment aimed at allowing firms to increase their manufacturing flexibility for the production of both standard and customized products. This paper is partially based on a real operating experience related to visual finishing technology features in an industrial company that conforms to the definitions of the product mix. The authors’ motivation for this work is driven by firms’ desire to satisfy specific customer needs, and to respond to them quickly under uncertain demand. Our goal, using theories from finance, production management, and product offering management, is to conclude that there is a relevant difference between the evaluation of the technology that is to be chosen, and the potential value due to product mix adaptations that are able to provide the maximum return from investment. We address problems related to standard and customized production systems, and the decision to invest in a set of resources that will enable this choice
مشخصات استنادی
Fernandes, R., Gouveia, J. B., & Pinho, C. (2012). Product mix strategy and manufacturing flexibility. Journal of Manufacturing Systems, 31(3), 301-311
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله استراتژی آمیخته محصول و انعطاف پذیری تولیدی
مقاله “استراتژی آمیخته محصول و انعطاف پذیری تولیدی” در سال ۲۰۱۲ در مجله Journal of Manufacturing Systems چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله راهکار سرمایهگذاری برای تجارتی پویا و استفاده از بودجهای محدود و سفارشیسازی و انعطافپذیری تولیدی را برای ساخت محصولات استاندارد و سفارشی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۸ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.