چرا ادغام بازاریابی با خرید هم سودمند است هم اجتناب ناپذیر؟
Why integrating purchasing with marketing is both inevitable and beneficial
تاریخ: ۲۰۰۹
پایگاه: الزویر
نام مجله: Industrial Marketing Management
قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۷
تعداد صفحات فارسی: ۱۹
کد: ۱۰۱۹۰
چکیده فارسی
در اقتصادهایی که صنایع خدماتی غالب هستند (اقتصادهای توسعه یافته غربی)، از تولید به سمت دیگری تغییر جهت یافتهاند. خود بازاریابی یک انتقال پارادایمی از تمرکز بر مبادله اجناس به سمت فراهم کردن قابلیتها متحمل شده است. این مقاله ارتباط بین بازاریابی و خرید به عنوان پیامدی از انتقال تجارت محصولمحور به سمت تجارت قابلیتمحور را بررسی میکند. ما پیشنهاد میکنیم که بخشهای بازاریابی و خرید به دو دلیل نزدیکتر میشوند: ابتدا بازاریابیها به طور فزایندهای به جای محصول محور، راه حل گرا میشوند؛ آنها به منابع محصول و خدمات از شخص سومی (فروشندهها) نیاز دارند و خواهان عجین شدن عمیقتر با بخش خرید هستند. درثانی با وجود بازاریابی مشتریمدار که با تولید سفارشی جفت میشود، بازاریابی و خرید بهتر هماهنگ میشوند تا پاسخگوی مشتری باشند. اینها ابعاد جدیدی از تعامل خرید-بازاریابی هستند که همچنین منجر به تغییراتی در گزینش، آموزش، استخدام بازاریابان و خریداران و همچنین نقش آن در زنجیره تامین میشود. ما جزییات این تغییرات را که احتمالا در سازمانهای business-to-business اتفاق میافتد. همراه با کاربردهایی برای برای مدیران شرح میدهیم.
چکیده انگلیسی
The shift away from manufacturing in Western developed economies has resulted in economies in which service industries are dominant. Marketing itself has undergone a paradigmatic shift from a focus on the exchange of goods to the provision of capabilities. This paper examines the relationship between marketing and purchasing as a result of the shift from product- to capability-focused commerce. We suggest that the marketing and purchasing departments will become closer due to two major reasons. First, as marketers increasingly become solution-oriented rather than product-focused, they will need to source products and services from third-party vendors and will require deeper involvement of the purchasing department. Second, with the emergence of customer-centric marketing coupled with build-to-order manufacturing, marketing and purchasing will have to be better aligned to deliver solutions to customers. These new dimensions in the marketing–purchasing interaction will also lead to changes in the selection, training, and recruitment of marketers and purchasers as well as their roles in the supply chain. We elaborate on these changes likely to occur in business-to-business organizations and along with implications for managers
مشخصات استنادی
Sheth, J. N., Sharma, A., & Iyer, G. R. (2009). Why integrating purchasing with marketing is both inevitable and beneficial. Industrial Marketing Management, 38(8), 865-871
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله چرا ادغام بازاریابی با خرید هم سودمند است هم اجتناب ناپذیر؟
مقاله “چرا ادغام بازاریابی با خرید هم سودمند است هم اجتناب ناپذیر؟” در سال ۲۰۰۹ در مجله Industrial Marketing Management چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله ارتباط بین بازاریابی و خرید به عنوان پیامدی از انتقال تجارت محصولمحور به سمت تجارت قابلیتمحور مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۴۱ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.