تسهیل کننده های یادگیری سازمانی در طراحی
Facilitators of organizational learning in design
تاریخ: ۲۰۰۶
پایگاه: امرالد
نام مجله: The Learning Organization
قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۷
تعداد صفحات فارسی: ۱۲
کد: ۱۰۰۹۱
چکیده فارسی
هدف: هدف از این مقاله تعیین تأثیر عوامل سازمانی مانند تعهد رهبری، مشوق و تعامل بر یادگیری است که به عنوان بهبود عملکرد شرایط سازمانی تعریف می شود. طرح/ روششناسی/ رویکرد: در این مطالعه جنبههای متفاوتی از تحصیل دانش، تقسیم و بهکارگیری که با نتایج در ارتباط است بررسی شده است. موضوع پیمایش متخصصان طراحی در شرکتهای ساخت و ساز ویتنام بودند، که ۳۳۹ طراح به عنوان نمونه انتخاب شد. یافتهها: به طور قابل توجهی تأثیر تعهد رهبری با هر دو عملکرد و جو سازمانی مرتبط بود. مشوقها ارتباط مثبتی با عملکرد داشتند و تعامل کارکنان اثر مثبتی بر روی جو سازمانی داشت. نتایج مقاله پشتوانهای از مطالعات مفهومی در ادبیات میباشد. نتایج مطالعه نشان داد که هر کدام از این عوامل نقش و تأثیر متفاوتی بر روی فرایند یادگیری سازمانی و نتایج دارند. محدودیتهای تحقیق/ اشارات: نمونه تحقیق، تنها از یک صنعت در یک کشور توسعه یافته انتخاب شده، که مطالعات بیشتر در صنایع و کشورهای دیگر که دارای ویژگیهای سازمانی متفاوتی میباشند میتواند تعمیم یافتهها را افزایش دهد. اشارات کاربردی: از دیدگاه کاربردی، مدیرانی که میخواهند یادگیری را در سازمان تسهیل کنند و عمکرد را بهبود بخشند و به جو سازمانی بهتری ارتقا دهند، بایستی به یادگیری تعهد نشان دهند و انگیزههایی را برای استفاده از آن یادگیری فراهم آورند و از یک رویکرد مشارکتی استفاده نمایند. اصالت/ ارزش: این مطالعه شواهد تجربی را برای اهمیت تعهد رهبری، انگیزه و تعامل کارکنان روی فرایند و نتایج یادگیری سازمانی فراهم آورده است.
چکیده انگلیسی
Purpose: The purpose of this paper is to determine the influence of organizational factors such as leadership commitment, incentives and interaction on learning outcomes defined as performance improvement and organizational climate. Design/ methodology/ approach: Different aspects of knowledge acquisition, sharing and utilization were examined, related to outcomes. Design professionals in Vietnam construction firms were surveyed. The sample was 339 designers. Findings: The impact of leadership commitment was significantly related to both performance and organizational climate. Incentives were only positively correlated with performance and staff interaction was only positive with organizational climate. The paper is supportive of many conceptual studies in the literature. The results show that each of these factors has a different role and impact on the organizational learning process and outcome. Research limitations/ implications: The limitations of this study are that the sample comes from only one industry in a developing country, and it uses an attitudinal survey. Replications of this analysis in other research contexts, industries, countries and organizational characteristics would enhance the generalizability of the findings. Practical implications: From the practical perspective managers who would like to facilitate learning in the organization, improve performance and promote a better organizational climate should demonstrate their commitment to learning, provide incentives to use that learning and use a more collaborative approach. Originality/ value: This study provides empirical evidence for the importance of leadership commitment, incentives and staff interaction on the process and outcome of organizational learning
مشخصات استنادی
Thuy Pham, N., & Swierczek, F. W. (2006). Facilitators of organizational learning in design. The Learning Organization, 13(2), 186-201
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله تسهیل کننده های یادگیری سازمانی در طراحی
مقاله “تسهیل کننده های یادگیری سازمانی در طراحی” در سال ۲۰۰۶ در مجله The Learning Organization چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی امرالد نمایه شده است. این مقاله تأثیر عوامل سازمانی مانند تعهد رهبری، مشوق و تعامل بر یادگیری و بهبود عملکرد شرایط سازمانی را مورد بررسی قرار داده است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۴۶ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.