پیچیدگی در محیط کسب و کار
Complexity in business environments
تاریخ: ۲۰۱۱
پایگاه: الزویر
نام مجله: Journal of Business Research
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۶
تعداد صفحات فارسی: ۱۵
کد: ۱۰۰۴۵
چکیده فارسی
این مقاله مفهوم پیچیدگی را از نقطه نظر معرفت شناختی تجزیه و تحلیل میکند و تفاوت بین پیچیدگی(پیچیدگی ضمنی) و پیچیدگی(پیچیدگی فرآیندی)را به صورت کاملا متمایز مطرح میکند. در این مقاله به بررسی برخی پیامدهای سازمانی از نقطه نظر پیشرفت و پیچیدگیهای روز افزون در محیطهای سازمانی، پرداخته میشود. به هر حال مدیریت باید با پیچیدگی در سه سطح متفاوت داخلی، محیطهای واکنشی و محیطهای ضمنی کنار بیاید. نویسندگان یک مدل از توانایی های مدیریتی را از نظر الزامات پیچیدگی و بررسی مختصر برخی از پیامدهای این مدل برای یادگیریهای سازمانی و شایستگی فرآیند های ساخت پیشنهاد کردند.
چکیده انگلیسی
This article analyzes the concept of complexity from an epistemological point of view, drawing a distinction between complexity (contextual complexity) and complication (procedural complexity). This article explores some organizational consequences of increasing complexity in organizational environments as management must cope with complexity at three different levels — internal, transactional environment, and contextual environment. The authors propose a model of managerial competencies in terms of complexity requirements and overview some consequences of this model for organizational learning and competence building processes
مشخصات استنادی
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله پیچیدگی در محیط کسب و کار
مقاله “پیچیدگی در محیط کسب و کار” در سال ۲۰۱۲ در مجله Journal of Business Research چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله مفهوم پیچیدگی را از نقطه نظر معرفت شناختی و تفاوت بین پیچیدگی (پیچیدگی ضمنی) و پیچیدگی (پیچیدگی فرآیندی) را مورد بررسی قرار داده است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳۳ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.