انگیزه و علاقه وابستگی (پیوندجویى) در حرفه های کارآفرینی

Affiliation motivation and interest in entrepreneurial careers

تاریخ: ۲۰۱۲

پایگاه: امرالد

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Journal of Managerial Psychology

قیمت: ۲۰۰٫۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۰

تعداد صفحات فارسی: ۱۶

کد: ۱۰۰۱۰

چکیده فارسی

هدف: این مقاله به دنبال درک بهتر الگوهای انگیزه وابستگی در میان دانشجویان مشتاق پیگیری حرفه های خوداشتغالی/ کارآفرینی در مقابل دانشجویانی است که کمتر علاقمند پیگیری حرفه‌های کارآفرینی هستند. طرح/ روش/ رویکرد: جامعه آماری این مطالعه، ۴۲۴ دانشجوی دانشگاهی را که در دوره‌های کسب و کار سطح بالا در موسسه ای دولتی در منطقه اقیانوس اطلس میانه آمریکا ثبت نام کرده‌اند، را در بر می‌گیرد. مدلسازی معادلات ساختاری جهت بررسی اثرات ۴ بعد انگیزه وابستگی بر آرمان‌های کارآفرینی به کار گرفته شده است. یافته‌ها: علاقه به حرفه‌های کارآفرینی به طور منفی با نیاز به حمایت عاطفی و بطور مثبت با نیاز به تقلید از دیگران در ارتباط است. بنابراین افراد علاقمند به کارآفرینی از تعامل با دیگران لذت می‌برند اما از نظر عاطفی به آن‌ها وابسته نیستند. نیاز به مقایسه اجتماعی و نیاز به توجه به عنوان تابع آرمان‌های کارآفرینی تغییری نکردند. محدودیت‌ها/ کاربردهای تحقیق: تحقیقات آینده باید بین افرادی که انواع مختلف فرصت‌های کارآفرینی و خود اشتغالی را دنبال می‌کنند تمایز قائل شوند و دانشجویان کسب و کار را با دانشجویانی که رشته‌ای غیر از کسب و کار دارند و افرادی که با توجه به حرفه‌شان مشهور شدند را مقایسه کنند. کاربردهای تجربی: دانش افراد از الگوهای انگیزه وابستگی به  مشاوره اثربخش حرفه و توسعه شغل کمک خواهد کرد. اصالت/ ارزش: این مقاله به درک بیشتر خصوصیات متمایز افرادی که می‌خواهند کارآفرین باشند از طریق ارزیابی ۴ زیر مجموعه از انگیزه وابستگی کمک می‌کند تا با آن به عنوان یک مفهوم تک بعدی برخورد کند.

چکیده انگلیسی

Purpose: The goal of this paper is to better understand affiliation motivation patterns among students interested in pursuing entrepreneurial/ self-employment careers as compared to students less interested in pursuing entrepreneurial careers. Design/ methodology/ approach: The study sample included 424 college students enrolled in upper – division business courses in a public institution in the Mid-Atlantic region of the USA. Structural equation modeling was used to examine the effects of four dimensions of affiliation motivation on entrepreneurial aspirations. Findings: Interest in entrepreneurial careers was negatively associated with the need for emotional support and positively associated with the need for positive stimulation from other persons. Therefore, persons with entrepreneurial interests enjoy interacting with other people, but they are not emotionally dependent upon them. Neither the need for social comparison nor the need for attention varied as a function of entrepreneurial aspirations. Research limitations/ implications: Future research should distinguish among persons seeking different types of entrepreneurial and self-employment opportunities, as well as compare business students both to students studying fields other than business and persons established in careers. Practical implications: Knowledge of persons’ affiliation motivation patterns may contribute to effective career counseling and career development. Originality/ value: This paper contributes to greater understanding of the distinguishing characteristics of persons aspiring to be entrepreneurs by as sessin

مشخصات استنادی

Decker, W. H., Calo, T. J., & Weer, C. H. (2012). Affiliation motivation and interest in entrepreneurial careers. Journal of Managerial Psychology, 27(3), 302-320

دانلود اصل مقاله

10010

ویژگی‌های مقاله انگیزه و علاقه وابستگی (پیوندجویى) در حرفه های کارآفرینی

این مقاله در سال ۲۰۱۲ چاپ شده و مقاله نسبتاً جدیدی در این حوزه محسوب می‌شود. همچنین مقاله در مجله معتبر چاپ شده و در پایگاه امرالد نمایه شده است. همچنین بنابر اطلاعات پایگاه گوگل اسکولار تاکنون ۹ مقاله به این مقاله استناد کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *