راهکاری با حداقل هزینه سیستمهای قدرت ترکیبی فوتوولتائیک- دیزل- باتری برای مصرفکنندگان دوردست
Minimum cost solution of photovoltaic–diesel–battery hybrid power systems for remote consumers
تاریخ: ۲۰۱۳
پایگاه: الزویر
نام مجله: Solar Energy
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۸
تعداد صفحات فارسی: ۱۸
کد: ۳۰۳۷۴
چکیده فارسی
سیستمهای هیبریدی (ترکیبی) بُعد جدیدی را برای همبستگی زمانی منابع انرژی تجدیدپذیر نوسانی (بینابین) گشودهاند. این مقاله تغییرات روزانهی مصرف انرژی برای روزهای طول هفته و آخر هفتههای زمستان و تابستان را در نظر میگیرد تا هزینهی سوخت مربوطه را با هم مقایسه کرده و راندمان عملکرد سیستم هیبرید برای یک دورهی ۲۴ ساعته را ارزیابی کند. در این کار یک راهبرد توزیع دیزلی به کار میرود و هزینههای سوخت و پخش انرژی تحلیل میشود. نتایج حاکی از آن است که مدل فوتوولتائیک- دیزل- باتری در مقایسه با حالتی که دیزل ژنراتور به تنهایی بار را تامین میکند در زمستان به ۷۳% و ۷۷% و در تابستان به ۵/۸۰% و ۸۲% صرفهجویی در سوخت برای به ترتیب روزهای طول هفته و آخر هفته دست مییابد. هزینههای سوخت بدست آمده در هر دو فصل زمستان و تابستان برای طول هفته و آخر هفتهها نشان دهندهی تغییرات اساسی است که اگر قرار باشد هزینههای صحیح عملکرد بدست آید نباید از آنها چشمپوشی کرد. نتایج نشان میدهد مدل توسعه یافته قادر است به تخمین عملیتری از هزینههای سوخت که انعکاسدهندهی تغییر الگوی رفتاری مصرف توان برای هر سیستم داده شده است، دست یابد.
چکیده انگلیسی
Hybrid systems present a new dimension to the time correlation of intermittent renewable energy sources. The paper considers the daily energy consumption variations for winter and summer weekdays and weekends in order to compare the corresponding fuel costs and evaluate the operational efficiency of the hybrid system for a 24-h period. Previous studies have assumed a fixed load and uniform daily operational cost. A load following diesel dispatch strategy is employed in this work and the fuel costs and energy flows are analysed. The results show that the photovoltaic–diesel–battery model achieves 73% and 77% fuel savings in winter and 80.5% and 82% fuel savings in summer for days considered when compared to the case where the diesel generator satisfies the load on its own. The fuel costs obtained during both winter and summer seasons for weekdays and weekends show substantial variations which should not be neglected if accurate operation costs are to be achieved. The results indicate that the developed model can achieve a more practical estimate of the fuel costs reflecting variations of power consumption behavior patterns for any given system
مشخصات استنادی
Tazvinga, H., Xia, X., & Zhang, J. (2013). Minimum cost solution of photovoltaic–diesel–battery hybrid power systems for remote consumers. Solar Energy, 96, 292-299
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله راهکاری با حداقل هزینه سیستمهای قدرت ترکیبی فوتوولتائیک- دیزل- باتری برای مصرفکنندگان دوردست
مقاله “راهکاری با حداقل هزینه سیستمهای قدرت ترکیبی فوتوولتائیک- دیزل- باتری برای مصرفکنندگان دوردست” در سال ۲۰۱۳ در مجله Solar Energy چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی سیستمهای هیبریدی، مدل فوتوولتائیک- دیزل- باتری، تغییرات روزانهی مصرف انرژی برای روزهای طول هفته و هزینهی سوخت پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳۲ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.