معماری محصول، توانایی های سازمانی و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات به منظور کسب مزیت رقابتی
Product architecture, organizational capabilities and IT integration for competitive advantage
تاریخ: ۲۰۱۲
پایگاه: الزویر
نام مجله: International Journal of Information Management
قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰
تعداد صفحات فارسی: ۲۹
کد: ۱۰۳۱۷
چکیده فارسی
شرکتها به خوبی دریافتهاندکه دلالتهای استراتژیک طراحی محصولات باکیفیت موجب میشود کارآیی هزینههای کل بهبود یابد. طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) ماورای نقش کلاسیک خود به عنوان ابزار طراحی محصول، اینک به ابزار رقابت شرکتها تبدیل شده است. هنوز کلیه قابلیتهای سیستم فناوری اطلاعات شناخته نشده است، به خصوص کاربرد الگوهای سه بعدی در طراحی سیستمها بوسیله کامپیوتر، که ممکن است به واسطه قابلیتهای سازمانی این تواناییها نیز شناسایی شوند. در این مقاله الگوی پیکربندی یک سیستم فناوری اطلاعات و الگوهای کاربردی طراحی بوسیله کامپیوتر مورد بررسی قرار میگیرند. نوع شناسی پیکربندی سیستم فناوری اطلاعات بر مبنای ۱- میزان یکپارچگی طراحی به کمک کامپیوتر میان مونتاژکنندگان و عرضه کنندگان و ۲- ساختار اطلاعات طراحی محصول استوار است. ساختار محصول چهار شرکت الکترونیک نشان میدهد که یکپارچهسازی اطلاعات بواسطه تواناییهای سازمان نسبت به سرمایهگذاری در زمینه فناوری اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است. یافتهها نشان میدهد یک شرکت کرهای که دارای سطح یکپارچگی فناوری اطلاعات بالاتری است نسبت به دو شرکت ژاپنی در بازار عملکردی بهتری دارد و موفقتر است. در این بررسی دیدگاههای ارزشمندی در مورد تاثیراستراتژی یکپارچهسازی تکنولوژی اطلاعات مطرح میشود که به مزیت رقابتی در بازارهای جهانی منجر میشود
چکیده انگلیسی
Increasingly, firms recognize the strategic implications of front-end product design for improving total cost effectiveness. Computer-aided design (CAD) is becoming firms’ competitive weapon beyond its traditional function as a product design tool. Yet, it is unclear how the full potential of IT system, particularly the usage patterns of 3D CAD system, may be realized through organizational capabilities. This paper presents a model of IT system configurations and CAD usage patterns. Next, a typology of IT system configurations is presented based on (1) the degree of CAD integration between assembly makers and suppliers and (2) the structure of product design information (i.e., product architecture). The product architecture of four electronic firms illustrates that information integration through organizational capabilities is more important than IT investment itself. The findings suggest that a Korean firm accomplishes a greater level of IT integration compared to the other two Japanese firms and thus attain better market performance. This study offers valuable insight on effective IT integration strategy for competitive advantage in the global market
مشخصات استنادی
Park, Y., Fujimoto, T., & Hong, P. (2012). Product architecture, organizational capabilities and IT integration for competitive advantage. International Journal of Information Management, 32(5), 479-488
دانلود اصل مقاله
ویژگیهای مقاله معماری محصول، توانایی های سازمانی و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات به منظور کسب مزیت رقابتی
مقاله “معماری محصول، توانایی های سازمانی و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات به منظور کسب مزیت رقابتی” در سال ۲۰۱۲ در مجله International Journal of Information Management چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله دلالتهای استراتژیک طراحی محصولات باکیفیت و طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و پیکربندی سیستم فناوری اطلاعات مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۲۲ بار مورد استناد قرار گرفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.